Can Aytekin'in "Geçen Program" Adlı Sergisi Nilüfer Belediyesi'nde Devam Ediyor

Nilüfer Belediyesi, Can Aytekin’in “Geçen Program” adlı sergisine, Kevser Güler küratörlüğünde, 22 Şubat Perşembe itibarıyla Nâzım Hikmet Kültürevi’nde ev sahipliği yapmaya başladı.

Can Aytekin'in "Geçen Program" Adlı Sergisi Nilüfer Belediyesi'nde Devam Ediyor
12 Nisan 2024 - 11:04

Nilüfer Belediyesi, Can Aytekin’in “Geçen Program” adlı sergisine, Kevser Güler küratörlüğünde, 22 Şubat Perşembe itibarıyla Nâzım Hikmet Kültürevi’nde ev sahipliği yapmaya başladı.

Nâzım Hikmet Kültürevi’nin mekansal kurgusuyla ilişki kuran “Geçen Program” sergisinde Aytekin, dijital teknolojiler öncesinde yaygın bir üretim olan afiş ressamlığı pratiğinin tekniklerine, kağıt malzeme ve baskıyla ilişkisine ve açık ya da örtük resim tarihi referanslarına yakından bakıyor.

Can Aytekin yapıtlarında sıklıkla, resmin problemlerinin günlük yaşamda çeşitli görsel kültür sanat üretimlerinde nasıl ele alındığına eğiliyor. Sanatçı bu ilgisi doğrultusunda kentsel tasarım, mimari, grafik tasarım ve sinemayla ilişkiler kuruyor, bu üretimlerin resimle kesişen ara alanlarını ve buradan resme taşanları inceliyor.

“Geçen Program”, Can Aytekin’in afiş ressamlığı ve kağıt malzemeye odaklanan sergilerinin yeni ayağı olarak izleyiciyle buluşuyor. Sergi, sanatçının yakın dönemde yaptığı başka iki sergi ve iki gösterimle ortaklıklar taşıyor. 2018’de “Büyük Çayır” sergileriyle Ariel’de, 2019’da “Gelecek Program” adlı solo sergisiyle Riverrun’da, 2022’de “Bugünkü Program” sergisiyle Versus Art Project’te ve 2023’te Büyükada Lale Sineması’ndaki vitrinde yaptığı sergilemede Aytekin, bu çerçevede oluşturduğu yapıt serilerinden seçkiler göstermişti. Bir bakıma bu sergiler birbirleriyle temas halinde doğmuş yapıt serilerinden çoğalıyor, başka mekanlara taşınırken seçkiler farklılaşırken yeni bir mekansal örgütlenmeyle bir arada gösteriliyorlar. Tıpkı filmlerin sinemadan sinemaya, şehirden şehire taşınması gibi, Can Aytekin de bu yapıtlar serisini, bir dosya gibi taşıyor ve görmenin ve görsel örgütlenmenin mimariyle ilişkisine de özen göstererek başka mekanlarda başka kadrajlar sunan sergilere dönüştürüyor.

Sanatçı belirli bir film bağlamında ürettiği, afiş, sinema feneri, lobi fotoğrafları, poster baskıları dahil efemera külliyatını, sergileneceği mekana göre yeni ilişkiler önerecek biçimde paylaşıyor. Film gösterimleri öncesinde lobide, fuayede, sinemanın girişinde kurulan sergileme panolarının, dekorların ve afişlerin geçiçiliğini benimseyerek, hızlı ve ucuz çözümlerle ilerleyen sanatçı, üretim süreçlerini kutsamaktan imtina etmenin, yaşamın telaşını ve aceleciliğini sahiplenmenin olanaklarını hatırlatıyor. Brikolaj üretime öykünen çalışma süreçleri, kısıtların doğurabileceği yaratıcı fikirlere, geçiciliğin tanıyabileceği imkanlara bakmayı teşvik ediyor.

Sergi 21 Nisan tarihine dek ziyaret edilebilir.


Sergiye bir dizi paralel program eşlik ediyor:

  • Can Aytekin, Fatih Özgüven, Kevser Güler - Sergi Konuşması: Kağıt Üzerinde, 16 Mart 2024 Cumartesi
  • Can Aytekin -  Kes, Yapıştır, Renklendir, 17 Mart 2024 Pazar 
  • Can Aytekin - Kes, Yapıştır, Renklendir, 21 Nisan 2024 Pazar 

Nâzım Hikmet Kültürevi
  • Yüzüncüyıl, Uğur Mumcu Blv. 7/A, Nilüfer/Bursa

YORUMLAR

  • 0 Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Bergama Ziraat Odası Başkanı: "2024 Tarım İçin Kara Bir Yıl Oldu"
Bergama Ziraat Odası Başkanı: "2024 Tarım İçin Kara Bir Yıl...
'Türkiye'nin Balığı Dünya Sofralarında, Biz Neden Tüketimde Gerideyiz?'
'Türkiye'nin Balığı Dünya Sofralarında, Biz Neden Tüketimde...