Kız öğrenciler, Microsoft'un "Girls in AI" hackathonuyla teknoloji dünyasına adım atıyor
Microsoft Türkiye’nin sponsorluğunda düzenlenen “Geleceği Hayal Et: Girls in AI Hackathon” tamamlandı…
02 Mart 2022 - 14:29
Microsoft Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen ve 15-17 yaş aralığındaki kız öğrencilerin kabul edildiği “Girls in AI” hackathonu tamamlandı. 600 başvuru arasından 48 öğrencinin finale kaldığı çevrimiçi organizasyonda, kız öğrenciler 8 gruba ayrılarak yapay zeka temelli projeler geliştirdiler.
Konuya ilişkin görüşlerini paylaşan Microsoft Türkiye Kurumsal Çözüm Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Elif Acar Özgüner, Girls in AI gibi hackathon’ların ve yarışmaların, genç kızları ortaokul ve lise döneminden başlayarak teknoloji alanına yönlendirmek adına son derece motive edici olduğunu dile getirdi.
Microsoft Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşen ve Türkiye’nin dört bir yanındaki liselerden 600’e yakın başvuru alan “Girls in AI” hackathonu tamamlandı. 15-17 yaş aralığındaki kız öğrencilerin kabul edildiği hackathon kapsamında 48 öğrenci seçilerek 8 grup oluşturuldu. 2 gün süren çevrimiçi etkinlikte finale kalan kız öğrencilerin yapay zeka teknolojilerini kullanarak geliştirdikleri projeler değerlendirildi.
Game Changers, Team Paventia ve Girls in Tech adlı gruplar, geliştirdikleri yapay zeka temelli projelerle ilk 3 sırayı paylaştılar. Game Changers, pandemi nedeniyle sağlık sektörüne getirilen kısıtlamalardan yola çıkarak 7/24 hastaların yanında olabilecek ve yakınlarıyla konuşmalarını sağlayacak sanal bir tavşan geliştirirken; Team Paventia, yine pandemi sürecinde yalnızlaşan ve aileleriyle bağları zayıflayan çocuklara pedagojik destek verecek bir oyun tasarlayarak ailelerin yazılım üzerinden psikologlara soru sormasını mümkün kılmayı hedefliyor. “Yarın için şimdi” sloganıyla GDO problemine odaklanan Girls in Tech grubu ise, tohumların orijinal haline ulaşıp, “reverse engineering”, yani “tersine mühendislik” yöntemini uygulamayı planlıyor. Microgreen adını verdikleri bir uygulama geliştiren ekip, bu oyunda para birimi olarak bitcoin kullanarak GDO’lu besin tüketimini azaltmayı ve coin cüzdan aracılığıyla da biyomühendislere destek olmayı hedefliyor.
Hackathon’a katılan kız öğrencilerin geliştirdikleri yaratıcı proje fikirleriyle herkese ilham kaynağı olduklarını ifade eden Microsoft Türkiye Kurumsal Çözüm Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Elif Acar Özgüner, “Teknoloji sektöründe kadın temsili tüm arzu ettiğimiz seviyenin çok altında. Ne yazık ki bu hem dünyada hem de ülkemizde böyle. Oysa Türkiye, STEM alanında büyük potansiyele sahip bir ülke. Girls in AI gibi hackathon’lar ve yarışmalar gençlerimizi, özellikle de genç kızları ortaokul ve lise döneminden başlayarak teknoloji alanına yönlendirmek adına son derece motive edici oluyor. Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olarak, gençlere rehberlik etmemizi sağlayan projeler geliştirmeyi başlıca sorumluluklarımız arasında görüyoruz” dedi. Özgüner, Girls in AI Hackathon’unun tüm katılımcıları, dilediklerinde Microsoft’un Imagine Cup Junior yarışması için de destek talep edebilme fırsatını yakalıyor.
Konuya ilişkin görüşlerini paylaşan Microsoft Türkiye Kurumsal Çözüm Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Elif Acar Özgüner, Girls in AI gibi hackathon’ların ve yarışmaların, genç kızları ortaokul ve lise döneminden başlayarak teknoloji alanına yönlendirmek adına son derece motive edici olduğunu dile getirdi.
Microsoft Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşen ve Türkiye’nin dört bir yanındaki liselerden 600’e yakın başvuru alan “Girls in AI” hackathonu tamamlandı. 15-17 yaş aralığındaki kız öğrencilerin kabul edildiği hackathon kapsamında 48 öğrenci seçilerek 8 grup oluşturuldu. 2 gün süren çevrimiçi etkinlikte finale kalan kız öğrencilerin yapay zeka teknolojilerini kullanarak geliştirdikleri projeler değerlendirildi.
Game Changers, Team Paventia ve Girls in Tech adlı gruplar, geliştirdikleri yapay zeka temelli projelerle ilk 3 sırayı paylaştılar. Game Changers, pandemi nedeniyle sağlık sektörüne getirilen kısıtlamalardan yola çıkarak 7/24 hastaların yanında olabilecek ve yakınlarıyla konuşmalarını sağlayacak sanal bir tavşan geliştirirken; Team Paventia, yine pandemi sürecinde yalnızlaşan ve aileleriyle bağları zayıflayan çocuklara pedagojik destek verecek bir oyun tasarlayarak ailelerin yazılım üzerinden psikologlara soru sormasını mümkün kılmayı hedefliyor. “Yarın için şimdi” sloganıyla GDO problemine odaklanan Girls in Tech grubu ise, tohumların orijinal haline ulaşıp, “reverse engineering”, yani “tersine mühendislik” yöntemini uygulamayı planlıyor. Microgreen adını verdikleri bir uygulama geliştiren ekip, bu oyunda para birimi olarak bitcoin kullanarak GDO’lu besin tüketimini azaltmayı ve coin cüzdan aracılığıyla da biyomühendislere destek olmayı hedefliyor.
Hackathon’a katılan kız öğrencilerin geliştirdikleri yaratıcı proje fikirleriyle herkese ilham kaynağı olduklarını ifade eden Microsoft Türkiye Kurumsal Çözüm Satışlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Elif Acar Özgüner, “Teknoloji sektöründe kadın temsili tüm arzu ettiğimiz seviyenin çok altında. Ne yazık ki bu hem dünyada hem de ülkemizde böyle. Oysa Türkiye, STEM alanında büyük potansiyele sahip bir ülke. Girls in AI gibi hackathon’lar ve yarışmalar gençlerimizi, özellikle de genç kızları ortaokul ve lise döneminden başlayarak teknoloji alanına yönlendirmek adına son derece motive edici oluyor. Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olarak, gençlere rehberlik etmemizi sağlayan projeler geliştirmeyi başlıca sorumluluklarımız arasında görüyoruz” dedi. Özgüner, Girls in AI Hackathon’unun tüm katılımcıları, dilediklerinde Microsoft’un Imagine Cup Junior yarışması için de destek talep edebilme fırsatını yakalıyor.
11:34